תאונת אוטובוס מחרידה בדרום אפריקה: 45 בני אדם נהרגו; הניצולה היחידה: ילדה בת 8

הילדה פונתה לבית החולים במצב קשה • ההרוגים היו עולי רגל שנסעו לטקס חג הפסחא בעיר מוריה • שרת התחבורה: תיפתח חקירה לבירור נסיבות התאונה

זירת התאונה בדרום אפריקה. אוטובוס נפל מגשר, 45 נהרגו. צילום: רשתות חברתיות. צילום על פי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

45 בני אדם נהרגו בתאונה מחרידה בדרום אפריקה, לאחר שהאוטובוס שבו נסעו צלל כ-50 מטרים מגשר לתוך נקיק. על פי הרשויות, הניצולה היחידה היא ילדה בת שמונה שפונתה לבית החולים במצב קשה.

אוסטרליה: לפחות 10 הרוגים בתאונת אוטובוס שעשה את דרכו חזרה מחתונה // צילום: רויטרס

ב-BBC דווח כי התאונה התרחשה במחוז לימפופו בצפון-מזרח המדינה, כ-300 קילומטרים צפונית ליוהנסברוג. האוטובוס איבד שליטה, חדר את גדר ההפרדה, התרסק ועלה באש כשפגע בקרקע. נוסעיו, היו עולי רגל שנסעו מבירת בוטסואנה גאבורון (מדינה הגובלת בדרום אפריקה) לטקס חג הפסחא בעיר מוריה.

האוטובוס המרוסק מתחת לגשר, בעקבות תאונה בדרום אפריקה, צילום: רשתות חברתיות. שימוש על פי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

פעולות החילוץ המורכבות נמשכו עד השעות המאוחרות של יום חמישי. שרת התחבורה, סינדיסיווה צ'יקונגה, שהגיעה לזירת התקרית הביעה את "תנחומיה ​​הכנים למשפחות שנפגעו בתאונת האוטובוס הטרגית". לדבריה תיפתח חקירה לבירור נסיבות התאונה. 

יש לציין כי לדרום אפריקה יש רקורד גרוע באשר לתאונות דרכים. בהודעת חג הפסחא שפורסמה מוקדם יותר באותו היום, הנשיא סיריל רמאפוסה (Ramaphosa) הפציר באזרחים "לעשות כמיטב יכולתם כדי להפוך את זה לחג הפסחא בטוח". עוד הוסיף: "זה לא אמור להיות הזמן שבו נמתין לסטטיסטיקות על טרגדיות או פציעות בכבישים שלנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר